یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۰۸:۴۰:۲۵

دبیر ستاد بهینه‌سازی انرژی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری:
تنها راه رشد اقتصادی بالای ٧ درصدی ارتقای بهره‌وری است
ایران دریلینگ: دبیر ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری مهمترین عامل توسعه اقتصادی کشور را بهره‌وری دانست و گفت: تنها راه رشد اقتصادی بالای ٧ درصد، ارتقای بهره‌وری به ویژه در بهینه‌سازی انرژی است. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از شانا، یدالله سبوحی در همایش شبکه شرکت‌های خدمات انرژی، بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش اثرات زیست محیطی در موتورخانه‌ها به برنامه ستاد بهینه‌سازی انرژی در ارتباط با شرکت‌های خدمات انرژی و چالش‌هایی که در کشور با آن روبرو هستند اشاره کرد.

وی با اشاره به تجربه‌های بین‌المللی بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست، اظهار داشت: ساز و کار بازار برای انتقال اطلاعات، کمیابی منابع مصرف‌کننده حامل‌های انرژی، اجرای سیاست‌های صرفه‌جویی، کاهش شدت مصرف انرژی در سطح بین‌المللی، تسهیل فعالیت بخش خصوصی و دسترسی آسان به منابع فناوری از جمله تجربیات بین‌المللی است که در دهه ١٩٧٠ وجود داشته است. سبوحی همچنین یادآور شد: سیاست‌های توسعه پایدار و ایجاد تعادل از طریق مدیریت تقاضا، مدیریت یکپارجه انرژی، تدوین استانداردهای فناوری کارآمد، گسترش مطالبات اجتماعی برای بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست، نقش دولت برای بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست و دسترسی آزاد به منابع اطلاعات و فناوری از دیگر تجریبات بین‌المللی در زمینه بهینه‌سازی انرژی در سال‌های بعد از ٢٠٠٠ بوده است.
وی با اشاره به بازار ناکارآمد انرژی و نارسایی مدیریت انرژی به عنوان موانع بهینه‌سازی انرژی در کشور تصریح کرد: قطعی نبودن عوامل پیرامونی، مخاطره‌های سرمایه‌گذاری، محدودیت منابع مالی و نرخ سود بالای تسهیلات، مسائل حقوقی و ارتباط با مصرف‌کننده انرژی، اندازه‌گیری و صحت‌سنجی، دسترسی به فناوری و هزینه بالای فناوری و محدودیت دانش فنی و تجربه شرکت‌های خدمات انرژی از جمله چالش‌های شرکت‌های خدمات انرژی است. سبوحی ازجمله برنامه‌های ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست معاونت علمی در ارتباط با شرکت‌های خدمات انرژی را توسعه شبکه شرکت‌های خدمات انرژی، شناسایی چالش‌ها و راه‌حل موانع، تسهیل دسترسی به منابع مالی، کاهش مخاطره‌های مالی و هم‌افزایی توانمندی‌های مالی و فنی، توسعه بازارهای انرژی فناوری و دانش فنی و توسعه همکاری‌های بین‌المللی عنوان کرد.


  کد خبر : 455
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :